2013/08/19

schyłkowe dylematy blogera



Pojechałem dzisiaj do Zoo. Nie rowerem - normalnie z dzieckiem - pociągiem i tramwajem. Taki chciałem być "eko" i w ogóle, nie brać auta, bo to bez sensu itp. Pociągiem za bilet w obie strony 25 zł (czyli już drożej, niż autem), komunikacja miejska poszła w górę, więc nie mogłem użyć jednego z kilku biletów kupionych w czerwcu, więc znowu dołożyć trzeba 12 zł, co daje 37 zł w sumie. Najlepsze - za wypożyczenie wózka, jakim każdy kiedyś chciał być wożonym - 10 zł. W Opolu w Zoo - za free. Cenę za wejście do Zoo pominę milczeniem, bo jest jakaś z kosmosu, biorąc pod uwagę, że non stop się potykam o reklamy, parasole reklamowe, lodówki z lodami itp. Ale zwierzaki jakoś takie bardziej "ludzkie", niż kiedyś. I tak najwięcej czasu spędziliśmy u kóz i owiec.

Ale inna rzecz. Jak sześć lat temu zakładałem tego bloga to wydawało mi się, że jestem jedną z niewielu osób w odniesieniu do populacji, która "szatkuje" świat aparatem. Obojętnie jakim, ale ja tak go sobie "szatkowałem". Kiedyś nawet zrobiłem o tym małe video, które trochę jeździło ze mną po festiwalach (albo raczej ono mnie woziło). Teraz dupa. Wszyscy szatkują. W Zoo powstało dzisiaj pewnie milion zdjęć, gigabajty uploadu na Facebooka itp. Kiedyś to ja byłem uzależniony, a teraz dzieci nie patrzą na te foki, tylko patrzą na ekran smartfona śledząc poczynania fok, podczas gdy ich rodzice (tych dzieci) patrzą na to przez swoje ekrany smartfonów i takie błędne koło. Mogli siedzieć w domu z włączonym Animal Planet. Przynajmniej by było w HD.

Kolejna ważna zmiana uchwycona w czasie robienia się tego bloga. Z bycia "pro" zdjeciowym zaczynam się stawać "anty".

1 comment:

MaRCin G. said...

Na pocieszenie powiem Ci tylko, że z tych miliona zdjęć i gigabajtów uploadu na facebooka tylko kilka (słownie: KILKA) da się oglądać. Cóż z tego, że dzisiaj każdy pstryka, cóż z tego że dzisiaj niemal wszyscy publikują. To wciąż JA wybieram, co chcę oglądać, gdzie chcę to oglądać i w jakiej formie. Dlatego pstrykaj dalej, bo ObrazowyTerroryzm jest wśród tych, które WARTO oglądać.