2017/12/01

Firestation, Łosiów 01.12.2017
Remiza OSP, Łosiów, 1.12.2017 r.

Firestation and playground, Błota, 26.11.2017
Remiza OSP, Błota, 26.11.2017

Brożec/Poland, 15.03.2017
Remiza OSP, Brożec, 15.03.2017

Remizom nic nie grozi, choć co chwilę słyszę, że "tego nie wolno fotografować". Zwykle to jakiś lokalny człowiek, który koniecznie chce się wyświetlić na chwilę w drodze z domu do sklepu. Zbiera się ich całkiem sporo. W weekend będzie trochę drobnych obelisków, które pewnie niebawem będą wywracane. Nie martwiłbym się tym normalnie, ale skoro w jakiejś wsi, 20 km na południe od Oławy, kiedy jechałem rowerem, szedł facet w białej koszulce z manifestem pogardy wobec innych religii, to wydaje mi się, że możliwość wypierdolenia pomnika w imię prawa przy pomocy zachodniego traktora kupionego za unijne dofinansowanie będzie tu iście bohaterskim wyczynem.

5 comments:

Łukasz Kniter said...

Witam, jaka jest głębia ostrości dla Sigmy 35mm, dla przysłony f8, f11? WW wspominał, że dla niego za mała, remizy wyglądają bardzo dobrze...

Wojtek Wilczyk said...

Ale tylko w koszulce z majorem Łupaszką...

Wojtek Sienkiewicz said...

Łukaszu, nie wiem, jaka jest głębia, bo na korpusie obiektywu jest znacznik tylko dla f16, a aż tak nie przymykam, bo wtedy dyfrakcja zabija ostrość. W zależności od warunków nie przymykam bardziej, niż f11. "Na oko" wydaje mi się, że spokojnie przy tej ogniskowej uzyskasz ostrość od około 2,5m do nieskończoności i wydaje mi się - ale nie mam pewności, że dla obiektywów 35 mm pi-razy-drzwi jest wspólna tabela głębi ostrości. Przynajmniej tak było w wielkim formacie, że głębię ostrości liczyło się na podstawie ogniskowej.

Łukasz Kniter said...

Dzięki, wspólną tabelę rzeczywiście znalazłem, podejrzewałem ukrytą wadę:)

Wojtek Sienkiewicz said...

:)