2018/02/15

Decydujący moment i statyw

Oława, ul. Chrobrego/Ohlau, Oderschtrasse, 15.02.2018
Oława, ul. Chrobrego/Ohlau, Oderschtrasse, 15.02.2018 r.

Pierwszy raz takie coś mi się w życiu wydarzyło. Zawsze działo się to w sytuacjach, kiedy już nie byłem w stanie zrobić zdjęcia. Albo jak zrobiłem, to było dramatycznie nieostre, bo zbytnio zawierzyłem skali głębi ostrości. Lub cokolwiek - efekt był ten sam: "znowu nie wyszło". Aż do dzisiaj.

A do tego miejsca podchodziłem kilkukrotnie, bo obok znajduje się most na Odrze, jedyny w mieście, obok którego stał kiedyś kompletny pomnik poświęcony radzieckiej armii - narzutowy głaz, dwa hełmy i tablica, którą usunięto zaraz po ewakuacji sowieckich wojsk na początku lat 90. ub. wieku.

Oława, ul. Chrobrego/Ohlau, Oderschtrasse, 15.02.2018
Zrujnowany pomnik pamięci poległych żołnierzy radzieckich, Oława, ul. Chrobrego/Ohlau, Oderschtrasse, 15.02.2018 r.

Sam most był fotografowany w kwietniu 2006 roku przez André Köhlera w ramach cyklu ODRA_ODER. No i ja go wtedy widziałem i chyba nawet zagadałem. Albo bardzo chciałem zagadać - już nie pamiętam, choć to było raptem 12 lat temu.

Dzisiaj było fajne światło, więc rano wykorzystałem wolną chwilę między stertą zleceń i poleciałem zarejestrować kilka planowanych obiektów. Wrzucę je w większym składzie niebawem, ale wszystko dzieje się pod kryptonimem fake flowers/sztuczne kwiaty i udało mi się zebrać już dość sporo "artefaktów".

Muzycznie od kilku dni:

No comments: