2020/11/12

Zakrzów/Sackerau

Niemiecki pomnik upamiętniający poległych w wojnie 1914-1918 przebudowany na pomnik upamiętniający powódź w roku 1997, Zakrzów/Sackerau, 23.10.2020

Źródło: polska-org.pl

Każdy rowerzysta z Oławy i okolic mija te pomnik częściej, niż drzwi własnego domu. Sklecenie kamienia, krzyża, koła pojazdu opancerzonego PTS-M i tablicy informującej o tym, czemu ta hybryda jest poświęcona, skutecznie mnie zmyliła przez kilka lat. Aż pojawiło się zdjęcie na polska-org.pl i okazało się, że to postument denkmala. Lubię jak mi się w kadrze pojawi coś nie do końca oczywistego. Tu owczarek (niemiecki!) ekstremalnie spragniony czułości kokietował mnie od kiedy wysiadłem z auta. Super pies. Koło trasportera prawdopodobnie pochodzi z jednego z pojazdów, które brały udział w ewakuacji wsi w lipcu 1997 roku. Pamiętam, że pojawiły się cztery amfibie w Oławie późnym wieczorem, a ja z kolegami i setka innych nastolatków ładowaliśmy piach do worków na placu przy rzeźni na ul. Rybackiej. Pojazdy te na co dzień stacjonują w Brzegu. Jeden z nich musiał gdzieś zgubić koło wraz z wahaczem.



No comments: